חיפוש
פוסטים אחרונים
תכנון חניות

תכנון חניות

הגידול הצפוי באוכלוסייה הוביל לרכישת כלי רכב רבים וכתוצאה מכך לבעיות חניה. הגידול באוכלוסייה הוביל לפתרון של תכנון חניות נכון וכך הנהגים ימצאו את האפשרות

קרא עוד »

חניון חכם רובוטי

מגרש החניה, מאפיין מכריע של הציוויליזציה האנושית, הוא מכונה מורכבת לניהול מספר רב של אנשים. חניון חכם רובוטי פותר בעיה זו על ידי אוטומציה של תהליך החניה כך שאנשים יוכלו להתמקד בהיבטים אחרים של היום.

מהו חניון חכם רובוטי?

מגרש החניה, מאפיין מכריע של הציוויליזציה האנושית, הוא מכונה מורכבת לניהול מספר רב של אנשים. חניון רובוטי בישראל  פותר בעיה זו על ידי מתקן חניה אוטומטי-אוטומציה של תהליך החניה כך שאנשים יוכלו להתמקד בהיבטים אחרים של היום. בעולם המודרני, אנו כל הזמן מחפשים דרכים חדשות להפחית את עומס העבודה שלנו ולהקל בהרבה על ביצוע המשימות.

יש אנשים שיותר מוכנים לוותר על נהיגה ולשלם כסף בחניון מסוג זה. עלות מתקן חניה אוטומטי אינה קבועה ונקבעת בין היתר תוך התחשבות בגודל החניון ופרמטרים נוספים שיש לתת עליהם את הדעת, אך אין ספק כי מדובר בפתרון מצוין לבעיות חניה בערים.

אילו יתרונות יש לחניון רובוטי חכם?

היתרונות של חניון רובוטי הם משמעותיים וניתן לראות בהם תחליף של  חניה רגילה. כעת נפרט את היתרונות של  חניון אוטומטי:

  • חסכון בזמן: חניה רובוטית חוסכת זמן רב בניסיון למצוא חניה.
  • הגברה של יעילות במסגרת חניון רובוטי.
  • הפחתה של עלויות העבודה: כך אין צורך לשלם לבני אדם יותר כסף.
  • הגברת בטחון בזמן התנועה:  על ידי אי הפניית מכוניות לאזורים עמוסים.
  • חניה חכמה תפחית את העלויות הכוללות עבור כל בעלי העניין בפעולות החניה.
  • יחסוך זמן, כסף ומאמץ בניהול עסק חניה.
  • ישפר את חלוקת המקומות בשטח חניה.
  • יקטין את העומס בכבישים עקב תנועת סרק הזורמת לאזורים מוגבלים.
  • זה יגביר את הבטיחות במהלך ההובלה על ידי ביטול סכנת התנגשות או נזק לכלי רכב חונים עקב אי מורשה.

היתרון הגדול ביותר הוא היעילות שהוא מספק הן לחברות והן לאנשים המשתמשים בחניונים החכמים הללו. בנוסף לחיסכון בזמן והפחתת עלויות העבודה, פתרונות חניה מבוססי בינה מלאכותית אלה יכולים לספק עלייה בשביעות רצון הלקוחות עבור המשתמשים שלהם.

החניה הופכת יותר ויותר לבעיה בערים הגדולות. אין מספיק מקומות להכיל את מספר המכוניות על הכביש ומחירי החניה עולים. רובוטים יכולים לעזור בבעיה זו. הם יכולים להחנות מכוניות בצורה חסכונית במקום ובעלות נמוכה הן לבעל הרכב והן לחברה.

מה ההבדל בין חניה אוטומטית לחנייה רגילה?

חניונים אוטומטיים  הוא מתקן עצמאי שנועד לספק שירותי חניה. החניונים   מוקפים בלוקי בטון וצבועים בלבן. אין להם חלונות, והכניסות היחידות שלהם הן דלתות המכוניות האוטומטיות המובילות אל חניה אוטומטית.

בהשוואה אל חנייה אוטומטית, חניון רגיל הוא מתקן חניה גדול שבו אנשים נוסעים ומחנות את המכוניות שלהם, לפעמים בשטח פתוח או בשטח רב מפלסי. לרוב יהיו מספר שכבות של חניונים, כאשר כל מגרש מספק מקומות לסוגי רכב ספציפיים שאינם יכולים להשתלב במפלסים אחרים. לחניונים רגילים יש לרוב כניסות מהרחוב, ובחלקם אף שערים מיוחדים לכניסה או יציאה, אשר עשויים להיות מאוישים על ידי מאבטחים או דיילים השולטים בגישה לחלקים שונים של המתחם. האזור שמסביב לכניסה יכיל גם שירותים כמו שירותים.

ברגע זה, ההבדל העיקרי בין חניון רגיל לחניון רובוט הוא תפקידם של בני האדם שעובדים במקום. כדי שמערכת אוטומטית כזו תפעל בצורה חלקה, עליה להיות בעלת מקור נתונים אמין שיפיק מידע בזמן אמת ותתכנן בהתאם. בנוסף, הם צריכים גם דרך כלשהי לקבל משוב מנהגים או משתמשים אחרים כמו מאבטחים או צוות תחזוקה, כמו גם שימוש בחיישנים ומצלמות המנטרות את המוסך כולו. כמה גורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת חניון רובוט הם התדירות שבה מכוניות נכנסות ויוצאות מהאתר בשעות השיא וכמה מבקרים הוא מקבל.

כיצד מתקני חנייה תת קרקעים מועילים לערים?

עם הכנסת מתקני חניה תת קרקעיים , ערים מסוגלות לחסוך הרבה זמן וכסף.ערים תמיד זקוקות ליותר מקומות חניה. נמצא כי נהג ממוצע יבלה כמעט 20 דקות בחיפוש אחר חניה בשגרת יומו.  עם מתקני חניה אוטומטיים, תהליך זה יכול להיות מופחת עד 5 שניות על פי כמה מחקרים.

בעזרת מתקני חניה אלו, ערים מסוגלות גם לצמצם את העומס על ידי תעדוף כלי רכב עם אותות רובוטים ייעודיים ולתת להם להיכנס ראשונים לאזורים מוגדרים. זה מפחית את זרימת התנועה ומוודא שאנשים שרוצים ללכת ברגל או לרכב על אופניים יכולים לעשות זאת בקלות מבלי לדאוג שמכוניות יחסמו את דרכם. מערכות חניה אוטומטיות בעיר יכולות לסייע לערים להילחם בבעיות צפיפות אוכלוסין חמורות על ידי חלוקת מקומות החניה בצורה יעילה יותר.

ככל שהערים גדלות והאוכלוסיות גדלות, גם הביקוש לחניונים גדולים עולה. ערים רבות מחפשות דרכים להשתמש בטכנולוגיות חדשות כדי לשפר ולהגביר את היעילות של מערכות החניה שלהן. זה מוביל אותם לרוב חניון אוטומטי בישראל  במערכות הקיימות שלהם. במקרים מסוימים, מכוניות החניה הרובוטיות הללו מסוגלות לסרוק לוחית רישוי, למשוך מקום ריק סמוך, ואז להחנות את עצמן בו ללא התערבות אנושית כלל.

אם אין להם זמן להשאיר את המכוניות שלהם פועלות בזמן שהם מחפשים מקום פתוח, אנשים יכולים להשתמש באפליקציה לנייד שתיתן הוראות היכן עליהם לחפש או היכן כמה דקות לאחר מכן המערכת תמצא מקום פנוי אחר.

מה חשוב  לדעת על חברות המציעות את השירות?

חברה מקצועית בתחום תכלול צוות מהנדסים מקצועיים המומחים בתחומים כמו אוטומציה ותוכנה. חברה מקצועית תדאג לפיתוח פתרונות איכותיים הנותנות מענה לאתגר של חניות בסביבה אורבנית. באמצעות מוצרי החנייה האיכותיים ניתן לספק למהנדסים את הגמישות המתאימה לשילוב של מערכות חנייה על מנת להביא לניצול שטחים בצורה הטובה ביותר.

תוכן עניינים
חניון רובוטי

אולי יעניין אותך...

תכנון חניות
ללא קטגוריה
daniel

תכנון חניות

הגידול הצפוי באוכלוסייה הוביל לרכישת כלי רכב רבים וכתוצאה מכך לבעיות חניה. הגידול באוכלוסייה הוביל לפתרון של תכנון חניות נכון וכך הנהגים ימצאו את האפשרות

קרא עוד »
יתרונות חניון רובוטי על אוטומטי
ללא קטגוריה
daniel

יתרונות חניון רובוטי על אוטומטי

חניון רובוטי מבוסס על שימוש ברובוט בעל יכולות ניווט ותנועה אוטונומיות האחראי להזיז את כלי הרכב בחניון- כל הפרטים על יתרונות חניון רובוטי על אוטומטי

קרא עוד »