חיפוש
פוסטים אחרונים
תכנון חניות

תכנון חניות

הגידול הצפוי באוכלוסייה הוביל לרכישת כלי רכב רבים וכתוצאה מכך לבעיות חניה. הגידול באוכלוסייה הוביל לפתרון של תכנון חניות נכון וכך הנהגים ימצאו את האפשרות

קרא עוד »

חניון חצי אוטומטי

חניון חצי אוטומטי הוא מקום חניה מבוקר המספק חניה למכוניות. הוא משתמש בחיישנים כדי לזהות נוכחות של רכב ובטיימר כדי להבטיח שיש לו מספיק זמן חנייה בשטח המיועד- כל הפרטים בכתבה לפניכם.

מהו חניון רובוטי בישראל?

חניון חצי אוטומטי הוא מקום חניה מבוקר המספק חניה הן למכוניות והן לאופניים. הוא משתמש בחיישנים כדי לזהות נוכחות של רכב ובטיימר כדי להבטיח שיש לו מספיק זמן לחנות בשטח המיועד. הרעיון מאחורי חניון רובוטי בישראל אינו מוגבל רק למתן חניה למכוניות אלא גם להפחית את זיהום האוויר, זיהום הרעש, לשפר את זרימת התנועה ולספק לנהגים אפשרות בטוחה לנהיגה.  

מתקן חניה אוטומטי  מציע חוויה אוטומטית יותר ממקומות חניה רגילים. ניתן להשתמש בו רק לחניה לטווח קצר.

ישנם שני סוגים של חניונים חצי אוטומטיים:

  • חניונים עם תחנה מרכזית שלוקחת תשלום מהנוסעים ושולחת אותם לדרכם.
  • חניונים לרכב שבהם הנהג חונה במקום שסופק על ידי יצרן או מתקין הרכב.

חניונים חצי אוטומטיים נוחים מכיוון שהם מציעים הורדה ואיסוף מהירים, דבר שימושי עבור נוסעים הנוסעים לעתים קרובות בין אמצעי תחבורה. היעילות שמציעים חניונים חצי אוטומטיים מאפשרת לחברות להכיל יותר מכוניות בחללים קטנים יותר, מה שמפחית עומס ובזבוז. לגבי עלות מתקן חניה אוטומטי, הדבר תלוי בין היתר בשטח החניון.

מה היתרונות של חניון רובוטי?

חניון אוטומטי  מודרני  וכך גם חניון רובוטי לא רק עוזרים לאנשים למצוא מקומות חניה אלא גם מגדילים את היעילות ומפחיתים את העומס.

חניונים חצי אוטומטיים הם סוג של מערכת חניה אוטומטית המשמשת במגזר המסחרי ונועדה לסייע בניהול תנועה וחניה בשטחים רחבי היקף באמצעות חניה רובוטית.

 שימוש בטכנולוגיות חדשות: חניונים אלה משתמשים בטכנולוגיה כמו חיישנים, מצלמות ו-GPS כדי לחייב אוטומטית את המשתמשים עבור זמן חניה, לזהות את מיקומו של רכב, לשלם עבור נזקים שנגרמו על המדרכה במהלך החניה, או לספק הודעה אינטראקטיבית לפי דרישה כאשר המשתמש מתקרב לרכב החונה שלו.

 צמצום תאונות דרכים: לחניונים חצי אוטומטיים יש יתרונות רבים על פני חניונים ידניים מסורתיים מכיוון שהם יכולים להאיץ המוני מכוניות הנכנסים לאזור עמוס, כמו גם לצמצם את תאונות הדרכים שעלולות לנבוע מאנשים שנוסעים זה בזה בזמן שהם מחפשים מקום בחניון.

 חניונים חצי אוטומטיים הם מיוחדים במובן זה שיש להם מערכות חניה אוטומטיות בהנחיית מפעיל אנושי. חניונים חצי אוטומטיים שימושיים מכיוון שניתן להתאים אותם לצרכים הספציפיים של כל מתקן. הם גם כוללים בדרך כלל נגישות קלה יותר וזמן המתנה מופחת למבקרים.

מה היתרונות של שימוש בחניונים אוטומטיים?

בחניון צריך לעבור הרבה משימות שגוזלות זמן כדי להשתמש במכונית. לדוגמה, אתם  צריכים ללכת את כל הדרך סביב אזור החניה לפני שמוצאים מקום ריק.

עם חניונים חצי אוטומטיים, המאפשרים חניה אוטומטית  אתם  יכול להיות רגועים ולדעת כי מקום החנייה  מובטח מקום לאחר דקה או שתיים בלבד. היות וסוג כזה של חניונים כמו גם חניונים אוטומטיים המציעים חנייה אוטומטית  ממוקמים ליד כבישים ראשיים והם הרבה יותר זולים מאלה שקיימים בחניונים רגילים, הם פופולריים מאוד בקרב נוסעים ותושבי ערים כאחד.

היתרונות של שימוש בחניונים חצי אוטומטיים כוללים:

  • מקום מובטח – אין צורך לחפש מקום ריק בהגעה; פחות זמן בחיפוש אחר מקומות חניה;
  • נדרשת פחות הליכה.
  • שדה ראייה גדול יותר .
  • חניונים מסוג זה עוזרים להפחית את זיהום האוויר, תאונות ועומסי התנועה.
  • הם גם מקלים על החניה בכך שהם מאפשרים לנהגים לבחור את מקום החניה שלהם מראש.
  • הם מפחיתים את הצורך בכוח אדם לחניונים, דבר שיגדיל את היעילות ויפחית עלויות.

היתרונות האחרים כוללים את היכולת ליידע את הנהגים על זמינות החניה לפני שהם חונים ויכולת לקבוע את המקום הטוב ביותר עבור מגרש מסוים בהתבסס על מספר גורמים כמו ביקוש או נתח שוק.

במקרים מסוימים, מגרשי חניה חצי אוטומטיים יהיו חלופה טובה יותר לחניון האוטומטי הסטנדרטי. הסיבה לכך היא שהם בטוחים באותה מידה, אבל הם מאפשרים לעובדים ללמוד ולתרגל מיומנות חשובה כמו חניה מקבילה.

הם מציעים אפשרות בטוחה יותר למי שלא רוצה או לא יכול להתמודד עם הבלתי צפויות של חניונים אוטומטיים. הם גם מאפשרים להחנות מכוניות בצורה יעילה יותר בכך שהם מאפשרים למכוניות לחנות אחת ליד השנייה או צמודה אחת לשנייה בצורה מסודרת.

איך מתקני חנייה אוטומטיים משפרים את הבטיחות?

חניה חצי אוטומטית היא תהליך שבו למכונות חניה יש את החיישנים ואת מערכות המחשוב שלהן מתוכנתות מראש לספק קבוצה מסוימת של הוראות. עם זאת, יחד עם זאת, זה עדיין תלוי בנהג האנושי לבצע את ההוראות הללו.

מתקני חניה אוטומטיים משפרים את הבטיחות של ציבור הנהגים בחניון ולפיכך ניתן להבחין היום בין היתר בשלל מתקני חניה כמו מתקני חניה תת קרקעיים אוטומטיים גם כן המסייעים לציבור הנהגים.

בנוסף לניטור האנושי של החניון, לחברות המשתמשות בחניה חצי אוטומטית יש גם מערכות אוטומטיות במיוחד הפועלות במקביל להתערבות אנושית. הנה כמה דרכים שבהן חברות אלו מבטיחות את רמות האבטחה הגבוהות ביותר:

  • תוכנת הניהול השולטת בתנועת הרכב מנוטרת על ידי מצלמות במעגל סגור לזיהוי גניבה ולסיוע בזיהוי מצבים חריגים העשויים להתרחש במסגרת הפעלת חניון אוטומטי בישראל.
  • לחניונים יש מערכת משולבת המזהה סימני בלאי חריגים במבנים שלהם ומונעת מהם כשל פיזי. זה יכול גם לסייע במניעת תאונות דרכים הנגרמות כתוצאה מכשל מבני וכך לשמור על הנהגים מפני אסונות שונים העתידים להתרחש.
  • מערכת מעקב GPS עוקבת אחר תנועת כלי רכב בזמן אמת כך שניתן למצוא אותם בקלות אם יאבדו או נגנבו.
תוכן עניינים
מתקני חנייה אוטומטיים

אולי יעניין אותך...

תכנון חניות
ללא קטגוריה
daniel

תכנון חניות

הגידול הצפוי באוכלוסייה הוביל לרכישת כלי רכב רבים וכתוצאה מכך לבעיות חניה. הגידול באוכלוסייה הוביל לפתרון של תכנון חניות נכון וכך הנהגים ימצאו את האפשרות

קרא עוד »
יתרונות חניון רובוטי על אוטומטי
ללא קטגוריה
daniel

יתרונות חניון רובוטי על אוטומטי

חניון רובוטי מבוסס על שימוש ברובוט בעל יכולות ניווט ותנועה אוטונומיות האחראי להזיז את כלי הרכב בחניון- כל הפרטים על יתרונות חניון רובוטי על אוטומטי

קרא עוד »