חיפוש
פוסטים אחרונים
תכנון חניות

תכנון חניות

הגידול הצפוי באוכלוסייה הוביל לרכישת כלי רכב רבים וכתוצאה מכך לבעיות חניה. הגידול באוכלוסייה הוביל לפתרון של תכנון חניות נכון וכך הנהגים ימצאו את האפשרות

קרא עוד »

חניון תת קרקעי רובוטי

חניון תת קרקעי רובוטי נחשב למילה האחרונה בתחום החניות האוטומטיות בישראל. כל הפרטים החשובים- בכתבה לפניכם.

על החשיבות של חניון תת קרקעי רובוטי

אנשים רבים עשויים שלא להיות מודעים להבדל בין חניון תת קרקעי למגרש מעל הקרקע. ישנם גורמים רבים שיוצרים את ההבדל בין שני סוגי החניונים הללו. על מנת להבין את ההבדלים הללו, עלינו להבין תחילה כיצד פועלים חניונים.

חניון תת קרקעי הכולל מתקן חניה אוטומטי  הוא אזור שבדרך כלל מכוסה בגג כדי להגן על כלי רכב מפני אסונות טבע ותנאי מזג אוויר כלליים, אבל הכי חשוב, הוא מונע ממכוניות להיראות כשחונים עליו. הסיבה שבגללה חניונים נבנים תת קרקעיים נובעת ממגבלות מסוימות המונעות מאנשים לבנות חניונים מעל הקרקע ללא היתרים ומבלי שכיסוי הרכוש שלהם יגדל משמעותית. חניונים תת קרקעיים בטוחים יותר מאלו מעל הקרקע מכיוון שהם הרבה יותר מאובטחים. הם מגנים על מכוניות מפני גניבה ומציעים חלופה בטוחה לחניה ברחוב באמצעות חניון רובוטי בישראל. לגבי עלות מתקן חניה אוטומטי- חשוב ביותר להביא את גודל החניון על מנת לדעת את הסכום המדויק.

כיצד חניה אוטומטית מסייעת לנהגים?

ערכות חניה אוטומטיות מיושמות כעת בכל עיר כדי לעזור לחסוך זמן ומאמץ הן מהנהגים והן מהולכי הרגל. כיום, ברוב הערים מותקנת מערכת  חניה אוטומטית . זו הסיבה שבקושי תיתקלו באף שומר חניה אנושי ברחוב. חניה רובוטית  מקלה  בהרבה על החניה עבור נהגים כמו גם הולכי רגל שיכולים כעת להיכנס ישר לתוך הבניין מבלי להמתין למכונית אחרת כדי למצוא מקום פתוח. ככל שהמערכות הללו  הכוללות חניון אוטומטי נפרסות ברחבי ערים, יותר אנשים יוצאים ממכוניותיהם והולכים או רוכבים על אופניים במקום לנהוג; זה מועיל באופן משמעותי לאיכות הסביבה.

 מערכת חניון אוטומטי  היא טכנולוגיה מבוססת חיישנים המסייעת לנהגים להחנות את מכוניותיהם בצורה היעילה ביותר. חיישני המערכות מזהים כשמכונית נכנסת למקום חניה, ובעזרת GPS הם יכולים גם לגלות היכן הוא נמצא. חניון רובוטי יכול  לחסוך עד 50% בצריכת הדלק על ידי צמצום הזמן המושקע בחיפוש אחר מקום חניה ובנסיעה מסביב תוך כדי חיפוש אחד. החיישנים מותקנים בדרך כלל על עמודים, מה שאומר שיש להם 360 מעלות.

איך חניונים אוטומטיים מסייעים בהפחתת העומס בחניות?

אנו יכולים למנוע עומסי תנועה כאשר יותר אנשים חונים בחניונים מסוג חניונים אוטומטיים  על ידי בניית חניונים גדולים ויעילים יותר. זה לא רק יאפשר למכוניות להחנות קרוב יותר זו לזו, אלא שהן גם יוכלו לחנות כשהמנוע שלהן פועל. זה יועיל בעיקר לנוסעים שלא רוצים לבזבז זמן בהמתנה לפתיחת מקום חניה.

על מנת שהרעיונות הללו יתממשו, ייתכן שיידרשו כמה שינויים באופן שבו מועצות מתנהלות ובתכנון נעשה. זו שאלה שרבים שואלים  את עצמם לעתים קרובות כאשר אנו נוסעים בבוקר לעבודה וממנה. מספר האנשים הנוסעים ממקומות עבודה וממנו גדל בקצב אקספוננציאלי, כשהעלייה בעומסי התנועה היא תוצאה ישירה וכאן חנייה אוטומטית יכולה לסייע לציבור הנהגים.

 ההשפעה על כלכלת ישראל יכולה להיות עצומה במסגרת פתרון חניה אוטומטית לציבור הנהגים כאשר מקבלי ההחלטות העסקיים שוקלים כיצד להפחית את הסיכון הזה. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי יישום תמחור גודש – שימוש בטכנולוגיה כמו מערכת זיהוי הרכב (VDS) כדי לגבות תשלום עבור סוגים מסוימים של כלי רכב הנוסעים לשעות מסוימות של היום.

מה חשוב להביא בחשבון במסגרת בניית מתקני חניה  תת קרקעיים?

מתקני חניה תת קרקעייםאינם מיועדים רק למכוניות. הם יכולים לשמש גם כדרך טובה לחניה למשאיות, אופנועים ואוטובוסים.

אנשים המחזיקים בחניונים בערים קטנות או בפרברים יכולים להשתמש בפתרון כמו מתקני חניה אוטומטיים  כדי להרוויח יותר. יותר אנשים נוטים כיום לערים ולפרברים, מה שהופך את החניה התת-קרקעית לרווחית הרבה יותר לעסקים מאשר ברחוב.חניה תת קרקעית נחוצה מעת לעת, במיוחד כאשר החניה העילית אינה אפשרית.

חניון אוטומטי בישראל הוא תחנה לנהיגה עצמית המעבירה מכוניות באופן אוטומטי ורציף ממקום למקום. בתהליך זה, רובוטים מעבירים את המכוניות מחניון לחניון ומבטיחים שלא תתרחש הפרעה אנושית במהלך התהליך. ישנם שימושים רבים לטכנולוגיה זו, כולל הפחתת עומסי תנועה על ידי החלפת עובדים אנושיים ברובוטים  על מנת לסייע לנהגים להתנהל במסגרת מתקני חניה.

עם זאת, בניית חניון תת קרקעי יכול להיות מאתגר, מסיבות רבות. אחד האתגרים שעומדים בפניכם הוא למצוא מקום מתאים להתחיל בו את הבנייה. כאשר בוחנים מיקומים עבור מבנה החניה ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון. לדוגמה, מוקדי תחבורה ציבורית ואזורים רועשים יותר ישפיעו ככל הנראה על עלות הפרויקט מכיוון שבנייה באזורים אלה תדרוש יותר קירות ופיגומים רעש מאשר אזורים אחרים. עלות הבנייה התת קרקעית מושפעת גם מגורמים כמו מיקום ושירותים זמינים כמו קווי אספקת גז, מים וחשמל שצריכים להילקח בחשבון. כאן חשוב ביותר להביא בחשבון את החברה המקצועית אשר תהיה אחראית על הפרויקט.

מהם הדגשים החשובים בבחירת חברה מקצועית?

בניית חניון תת קרקעי רובוטי אינה משימה פשוטה ויש להביא בחשבון מספר פרמטרים בבחירת החברה המקצועית ביותר:

  • ניסיון: חשוב ביותר לתת את הדגש על ניסיון איכותי
  • ותק:  יתרה מכך, חשוב ביותר לתת את הדעת על נושא הוותק ולוודא כי מולכם עומדת חברה בעלת ותק רב בתחום.
  • מכשור מתקדם: נוסף על כך, יש להביא בחשבון את הנושא של מכשור מתקדם בכל הקשור לבחירת חברה מתאימה.
  • המלצות: נוסף על כך, יש לתת את הדעת על המלצות שונות של אחרים בכל הקשור לבחירת החברה על מנת לוודא כי מדובר בבחירה מושכלת.
  • מחיר: נוסף על זאת, ראוי לתת את הדעת על נושא המחיר.
תוכן עניינים
מתקני חניה

אולי יעניין אותך...

תכנון חניות
ללא קטגוריה
daniel

תכנון חניות

הגידול הצפוי באוכלוסייה הוביל לרכישת כלי רכב רבים וכתוצאה מכך לבעיות חניה. הגידול באוכלוסייה הוביל לפתרון של תכנון חניות נכון וכך הנהגים ימצאו את האפשרות

קרא עוד »
יתרונות חניון רובוטי על אוטומטי
ללא קטגוריה
daniel

יתרונות חניון רובוטי על אוטומטי

חניון רובוטי מבוסס על שימוש ברובוט בעל יכולות ניווט ותנועה אוטונומיות האחראי להזיז את כלי הרכב בחניון- כל הפרטים על יתרונות חניון רובוטי על אוטומטי

קרא עוד »